Języki programistyczne nie są już domeną informatyków, a narzędziem, które pozwala uczniom rozwijać myślenie kreatywne, doskonalić umiejętności analityczne, nadążać za postępem techniki i z owoców tego postępu świadomie korzystać. Programowanie stało się – obok języka ojczystego i jednego języka obcego – trzecim językiem, który każdy człowiek powinien znać choć na podstawowym poziomie, by rozumieć otaczający go świat i zachodzące w nim zmiany.

 

Pierwszym językiem, którego dzieci będą się uczyć w ramach programu, jest Scratch. To jedno z łatwiejszych narzędzi programistycznych, opracowane w Massachusetts Institute of Technology (MIT). Scratch to  intuicyjny język pozwalający dziecku w sposób wizualny tworzyć gry, pokazy multimedialne, historyjki i inne programy...

 

Witryna projektu z przykładami...

 

Zobacz wersję online w języku polskim...

 

Do pobrania wersja scratch offline z witryny projektu...

 

 

5 powodów dla których warto uczyć dzieci programowania (dokument pdf).

 

 

Dla rodziców...

Mistrzowie Kodowania to nowa inicjatywa w polskich szkołach. W jej ramach przeszkolonych zostało prawie 70 nauczycieli, którzy od października poprowadzą zajęcia z programowania w języku Scratch w 34 szkołach podstawowych z całej Polski. O opinię na temat uczenia tak młodych uczniów podstaw programowania zapytaliśmy rodziców.

 

Więcej w witrynie Mistrzowie Kodowania...

 

Podstawy i przykładowe projekty

Scratch 2.0 from ScratchEd on Vimeo.

 

 

 

 

Dodatkowe informacje